Σύμφωνα με την τελευταία κατάταξη που έβγαλε η Deloitte Money League η περσινή σεζόν της Λίβερπουλ, κατά την οποία λίγο έλλειψε να κατακτήσει το πρωτάθλημα, την ανέβασε πάρα πολύ σε οικονομικό επίπεδο με αποτέλεσμα να επιστρέψει στην πρώτη δεκάδα με τις πλουσιότερες ομάδες του κόσμου για τη σεζόν 2013-2014.
Πιο συγκεκριμένα ο σύλλογος κατάφερε να αυξήσει τα έσοδά του κατά 49,6 εκατ. λίρες και να φτάσει 255.8 εκατομμύρια, ενώ επίσης υπήρξαν και σημαντικές εισπράξεις από συμφωνίες με τηλεοπτικά μέσα και συγκεκριμένα με τα Sky και BT Sport.
Επιπλέον, η Λίβερπουλ είχε και τη μεγαλύτερη κεντρική διανομή ύψους 97.5 εκατ. λιρών, που οδήγησε σε ένα 58% ποσοστό αύξησης των εσόδων από εκπομπές, το οποίο περιλαμβάνει και επιπρόσθετα μπόνους λόγω της δεύτερης θέσης που κατέλαβε στο πρωτάθλημα.
Το κατόρθωμα αυτό παίρνει ακόμη μεγάλυτερη αξία, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι κόκκινοι πέρσι ήταν εκτός Ευρώπης και επομένως στερήθηκαν τα έσοδα συμμετοχής σε κάποια ευρωπαϊκή διοργάνωση.
Βέβαια για να διατηρηθεί σε αυτή την υψηλή θέση η Λίβερπουλ θα πρέπει να καταβάλει αρκετή προσπάθεια, μιας και η τελευταία καταμέτρηση τον Μάρτιο του 2014 έδειξε 50 εκατ. λίρες ζημία.
Επίσης, οι 4 βασικοί της αντίπαλοι για την κορυφή -Άρσεναλ, Μάντσεστερ Σίτι, Τσέλσι και Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ- βρίσκονται σε υψηλότερη θέση από αυτήν στην κατάταξη.
Φυσικά τα διαφημιστικά έσοδα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έφτασαν τα 189.3 εκατ. λίρες, δηλαδή ποσό υπερδιπλάσιο αυτών της Λίβερπουλ. Τσέλσι και Σίτι είχαν επίσης μεγαλύτερα έσοδα.
Ακόμη ο Ίαν Άιρ είχε δηλώσει πως ο σύλλογος θα επιθυμούσε ακόμη μεγαλύτερα έσοδα, με την Deloitte να αναφέρει πως η διεθνής απήχηση της ομάδας είναι από τις δυνατότερες στον κόσμο, ενώ φαίνεται να υπάρχει και άυξηση της τάξεως του 6%.
Με τις θεάσεις των αγώνων να παραμένουν ίδιες -μιας και ο κόσμος δήλωσε και πάλι βροντερό "παρόν"- αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν τα matchdays που άυξησαν τα έσοδα στον συγκεκριμένο τομέα κατά 14% (51 εκατ. λίρες), λόγω και των εξαιρετικών πακέτων φιλοξενίας (hospitality).
Ακόμη, η ανακατασκευή του Main Stand στο Άνφιλντ, η οποία θα προσθέσει 8.500 επιπλέον θέσεις, θα αυξήσει τα έσοδα κατά 20 εκατ. λίρες ετησίως.
Αναφορικά, ο μέτοχος της Deloitte Sports Business Group δήλωσε ότι:
"Ήταν μια σπουδαία χρονιά για τις ομάδες του Μερσεϊσάιντ. Εκτός από το πολύ καλό ποδόσφαιρο που απέδωσαν, αυτό είναι μια απόδειξη του πόσο καλά τα πήγαν και ως επιχειρήσεις. Παίζουν μεγάλο ρόλο στην οικονομία του Λίβερπουλ, η οποία δεν πρέπει να υποεκτιμάται."
Κλείνοντας να αναφέρουμε πως στην κορυφή της λίστας βρισκόταν η Ρεάλ Μαδρίτης με κέρδη 459,5 εκατομμύρια, ενώ ακολουθούσαν οι Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Μπάγερν Μονάχου, Μπαρτσελόνα και Παρί σεν Ζερμέν για την πρώτη πεντάδα.
Πηγή: Liverpool Echo
Επιμέλεια: Απόστολος Παπανικολόπουλος
Πιο συγκεκριμένα ο σύλλογος κατάφερε να αυξήσει τα έσοδά του κατά 49,6 εκατ. λίρες και να φτάσει 255.8 εκατομμύρια, ενώ επίσης υπήρξαν και σημαντικές εισπράξεις από συμφωνίες με τηλεοπτικά μέσα και συγκεκριμένα με τα Sky και BT Sport.
Επιπλέον, η Λίβερπουλ είχε και τη μεγαλύτερη κεντρική διανομή ύψους 97.5 εκατ. λιρών, που οδήγησε σε ένα 58% ποσοστό αύξησης των εσόδων από εκπομπές, το οποίο περιλαμβάνει και επιπρόσθετα μπόνους λόγω της δεύτερης θέσης που κατέλαβε στο πρωτάθλημα.
Το κατόρθωμα αυτό παίρνει ακόμη μεγάλυτερη αξία, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι κόκκινοι πέρσι ήταν εκτός Ευρώπης και επομένως στερήθηκαν τα έσοδα συμμετοχής σε κάποια ευρωπαϊκή διοργάνωση.
Βέβαια για να διατηρηθεί σε αυτή την υψηλή θέση η Λίβερπουλ θα πρέπει να καταβάλει αρκετή προσπάθεια, μιας και η τελευταία καταμέτρηση τον Μάρτιο του 2014 έδειξε 50 εκατ. λίρες ζημία.
Επίσης, οι 4 βασικοί της αντίπαλοι για την κορυφή -Άρσεναλ, Μάντσεστερ Σίτι, Τσέλσι και Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ- βρίσκονται σε υψηλότερη θέση από αυτήν στην κατάταξη.
Φυσικά τα διαφημιστικά έσοδα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έφτασαν τα 189.3 εκατ. λίρες, δηλαδή ποσό υπερδιπλάσιο αυτών της Λίβερπουλ. Τσέλσι και Σίτι είχαν επίσης μεγαλύτερα έσοδα.
Ακόμη ο Ίαν Άιρ είχε δηλώσει πως ο σύλλογος θα επιθυμούσε ακόμη μεγαλύτερα έσοδα, με την Deloitte να αναφέρει πως η διεθνής απήχηση της ομάδας είναι από τις δυνατότερες στον κόσμο, ενώ φαίνεται να υπάρχει και άυξηση της τάξεως του 6%.
Με τις θεάσεις των αγώνων να παραμένουν ίδιες -μιας και ο κόσμος δήλωσε και πάλι βροντερό "παρόν"- αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν τα matchdays που άυξησαν τα έσοδα στον συγκεκριμένο τομέα κατά 14% (51 εκατ. λίρες), λόγω και των εξαιρετικών πακέτων φιλοξενίας (hospitality).
Ακόμη, η ανακατασκευή του Main Stand στο Άνφιλντ, η οποία θα προσθέσει 8.500 επιπλέον θέσεις, θα αυξήσει τα έσοδα κατά 20 εκατ. λίρες ετησίως.
Αναφορικά, ο μέτοχος της Deloitte Sports Business Group δήλωσε ότι:
"Ήταν μια σπουδαία χρονιά για τις ομάδες του Μερσεϊσάιντ. Εκτός από το πολύ καλό ποδόσφαιρο που απέδωσαν, αυτό είναι μια απόδειξη του πόσο καλά τα πήγαν και ως επιχειρήσεις. Παίζουν μεγάλο ρόλο στην οικονομία του Λίβερπουλ, η οποία δεν πρέπει να υποεκτιμάται."
Κλείνοντας να αναφέρουμε πως στην κορυφή της λίστας βρισκόταν η Ρεάλ Μαδρίτης με κέρδη 459,5 εκατομμύρια, ενώ ακολουθούσαν οι Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Μπάγερν Μονάχου, Μπαρτσελόνα και Παρί σεν Ζερμέν για την πρώτη πεντάδα.
Πηγή: Liverpool Echo
Επιμέλεια: Απόστολος Παπανικολόπουλος