Συνέντευξη Klopp στην Marca: "Ανατριχιάζω ακόμα όταν ακούω το YNWA"

| Επιμέλεια: Σπύρος Χ. |


Μια σπάνια και απολαυστική συνέντευξη παραχώρησε ο Jurgen Klopp στην Marca μιλώντας για τον ίδιο, την Liverpool, ενώ όπως ήταν λογικό, δέχθηκε και αρκετές ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με το ισπανικό πρωτάθλημα.



Η σύνεντευξη με την ισπανική εφημερίδα-ιστοσελίδα, έγινε στις κερκίδες του Anfield και ας περάσουμε να τη δούμε αναλυτικά.

*Με bold οι ερωτήσεις*

Πως θα βαθμολογούσες τη σεζόν της Liverpool μέχρι στιγμής;

Είμαστε εκεί παλεύοντας για τις θέσεις που δίνουν πρόκριση στο Champions League, όμως θα πω ότι με 5 βαθμούς περισσότερους όλα θα έμοιαζαν διαφορετικά. Ξέρω που χάσαμε παιχνίδια, αλλά είναι στο παρελθόν και δεν μπορεί να αλλάξει. Απομένουν μόνο λίγα παιχνίδια και θα παλέψουμε για το μέγιστο. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή, αφού αυτή είναι η Liverpool.

Ας μιλήσουμε για σένα. Πάντα φαίνεσαι χαρούμενος και χαμογελάς. Πως διαχειρίζεσε την πίεση που υπάρχει στο ποδόσφαιρο;
Δεν με ενδιαφέρει η πίεση και δεν την νιώθω. Αυτή είναι η αλήθεια. Έχω πίεση, αλλά μόνο αυτή που βάζω εγώ στον εαυτό μου. Θέλω να κερδίζω ποδοσφαιρικούς αγώνες, όμως ξέρω ότι υπάρχουν πιο σημαντικά θέματα έξω στον κόσμο από το ποδόσφαιρο. Νίωθω πάρα πολύ άσχημα μετά από μια ήττα και νιώθω 100% την ευθύνη και αυτό είναι το πρόβλημα. Δεν νιώθω την ίδια ευθύνη όταν κερδίζουμε, δυστυχώς! Αλλά αγαπώ τη δουλειά μου. Υπάρχουν μεγάλες(σε διάρκεια) μέρες με πολύ δουλειά, αλλά αν κάποιος μου έλεγε πριν από 20 ή 30 χρόνια ότι θα μπορώ να κάνω αυτή του δουλειά ουσιαστικά για την υπόλοιπή μου ζωή, τότε θα έλεγα δεν υπάρχει πιθανότητα! Έτσι, είμαι χαρούμενος με το τι κάνω, αλλά δεν είμαι χαρούμενος όλες τις μέρες. Απλά προσπαθώ να είμαι όσο πιο χαρούμενος μπορώ.

Κερδίζεις σχεδόν όλους σου τους ποδοσφαιριστές. Πως το καταφέρνεις αυτό;
Δεν ξέρω αν είναι μυστικό, όμως μου αρέσουν οι ποδοσφαιριστές. Έχω δύο γιους που είναι μεγαλύτεροι από τους παίχτες μου και μου αρέσει να έχω καλή σχέση με αυτούς. Είμαι σαν πατέρας για τους παίχτες μου, έτσι το καταλαβαίνω. Δεν είμαι καλός κάθε λεπτό της ημέρας. Όπως προσπάθησα να εξηγήσω και πιο παλιά, θέλω να είμαι φίλος τους, άλλα όχι ο καλύτερός τους φίλος. Ένας φίλος σου λέει την αλήθεια την κατάλληλη στιγμή και αυτό έχω να κάνω. Έχω να πάρω αποφάσεις και αυτό είναι καθαρό, αλλά μου αρέσει να υπάρχει καλή ατμόσφαιρα τριγύρω. Η ζωή είναι μικρή και πρέπει να είσαι χαρούμενος.


Πως ξέρεις αν ένας παίχτης είναι καλός ή κακός για την ομάδα;
Όταν υπογράφω ένα ποδοσφαιριστή, του λέω ότι τουλάχιστον 50% της επιτυχίας τους είναι δική μου ευθύνη και 50% δική του. Επιπλέον, πάντα λέω ότι ποτέ δεν ξέρω αν ένας παίχτης είναι εξαιρετικός παίχτης, μέχρι να μάθω αν είναι καλός η κακός άνθρωπος. Αυτό επειδή μπορεί να είναι ιδιοφυϊα, αλλά αν με βοηθάει μόνο σε τρία παιχνίδια τον χρόνο και μου δημιουργεί προβλήματα στα υπόλοιπα παιχνίδια... Κόιταζοντας στο παράδειγμα του Ronaldo και του Messi. Ο Ronaldo, για παράδειγμα, γοητεύει τους πάντες, όμως είμαι σίγουρος ότι στην τελική δουλεύει πιο σκληρά από όλους. Το παιχνίδι έχει τους κανόνες του και πρέπει όλοι μας να προσπαθήσουμε να τους καταλάβουμε. Μετά μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτούς τους κανόνες στην προσωπική σου ζωή.

Τα πας καλά με τους ανθρώπους, ακόμη και οι οπαδοί των αντιπάλων φαίνεται να σε λατρεύουν. Νιώθεις ότι έτσι είναι τα πράγματα;

Όχι, και δε θα σταματήσω να σκέφτομαι έτσι. Αν ρωτήσεις στην Γερμανία θα δεις! Πολλοί οπαδοί λένε πράγματα που δεν σκέφτονται. Ποιος θα κατάφερνε να είναι αρεστός σε όλους; Είναι αδύνατο. Δεν ψάχνω για φίλους στο ποδόσφαιρο, έχω ήδη αρκετούς. Όταν πάω σε ένα χώρο, προσπαθώ να αφήνω καλύτερη ατμόσφαιρα από αυτή που βρήκα. Το παραδέχομαι αυτό, αλλά δεν προσπαθώ συνέχεια να είμαι καλός. Η άποψη της οικογένειάς μου με επηρεάζει. Τα υπόλοιπα δεν με ενοχλούν.


Η Liverpool είναι ένας πολύ ξεχωριστός σύλλογος και εσύ είσαι ένα συναισθματικό άτομο. Νιώθεις ακόμη κάτι όταν ακούς το 'You'll Never Walk Alone' ή είναι πλέον σαν ακόμη μια μέρα στο γραφείο;

Ίσως να είμαι ο πιο τυχερός προπονητής στο παγκόσμιο επειδή είχα τρεις ομάδες(που το τραγουδούν). Είμαι ρομαντιστής του ποδοσφαίρου και μου αρέσει η παράδοση του ποδοσφαίρου και όλα αυτά. Στη Γερμανία, μόνο δύο ομάδες το τραγουδούν πριν το παιχνίδι και αυτές είναι η Mainz και η Dortmund. Αυτό δεν είναι εξαιτίας μου, καθώς είχε ξεκινήσει ήδη πριν να είμαι εγώ εκεί. Τώρα έχω έρθει στον αυθεντικό τόπο, αν προτιμάς, και δε σταματάει ποτέ να νίωθει πραγματικά ξεχωριστό. Ποτέ δε σταματάει να ανατριχιάζει. Έτσι είναι. είναι φανταστικό και αυτό αγαπώ περισότερο στο ποδόσφαιρο. Ο κόσμος γύρω είναι αρκετά σοβαρός. Μου αρέσει που δίνουμε όλοι την ευκαιρία στους εαυτούς μας να απολαύσουμε κάτι σαν αυτό και να ερχόμαστε εδώ, ακόμη και όταν ξέρουμε ότι δεν είναι το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο. Όλοι θέλουμε να κερδίζουμε με ό,τι έχουμε και όταν κερδίζουμε το πανηγυρίζουμε μαζί και όταν χάνουμε τότε υποφέρουμε μαζί. Στη ζωή υποφέρεις μόνος, όμως εδώ ξέρεις ότι μπορείς να υποφέρεις μαζί με πολύ κόσμο και με ακόμη 30 εκατομμύρια οπαδούς στον κόσμο. Είναι ένα δυνατό συναίσθημα μια σπουδαίας κοινότητας, η οποία δε λύνει όλα τα προβλήματα, αλλά βοηθάει.

Πώς θα σύγκρινες την LaLiga με την Premier League;
Δεν έπαιξα ποτέ [στην Ισπανία] οπόταν δεν ξέρω. Έχουν πιθανότατα τις δύο καλύτερες ομάδες στον κόσμο. Από τη δική μου οπτική γωνία, ίσως είναι το καλύτερο τακτικά ποδόσφαιρο. Τόσο τεχνικά, όσα και ττακτικά είναι πολύ καλό από όλες τις ομάδες. Βλέπεις ακόμη και μια Alaves και λες 'Ω!', αφού έχουν πολύ καλούς παίχτες. Έχεις ακόμη αυτές τις ξεχωριστές ομάδες με την Real Madrid και την Barcelona, αλλά τώρα η Atletico και η Sevilla αποκτούν σταθερότητα σε αυτό το κομμάτι [στη βαθμολογία].

Ποιο άλλο πρωτάθλημα σε τραβάει περισσότερο;
Όλα επηρεάζονται από το κλίμα κατά την άποψη μου. Κάθε χώρα έχει το δικό της ποδόσφαιρο και ο καιρός το επηρεάζει αρκετά. Αν εγώ, στο Liverpool, έκανα μόνο δουλειά στην τακτική τρεις φορές τη βδομάδα τότε θα ήμουν άρρωστος! Ο καιρός επηρεάζει την ποδοσφαιρική κουλτούρα σε κάθε τόπο. Έχω απολαύσει τη χρυσή γενιά της Ισπανίας, που κυριάρχησε στο παιχνίδι για 10 χρόνια. Όμως μετά, για παράδειγμα, έβλεπα την Γαλλία κόντρα στην Ισπανία. Η Ισπανία κέρδισε, ναι, όμως αν εκτιμήσεις τη νεανική γενιά που έχει η Γαλλία τότε αξιολογείς άλλα πράγματα. Το ποδόσφαιρο αλλάζει γρήγορα. Η Γερμανία κάνει πράγματα σωστά. Η Αγγλία έχει καλύτερη ομάδα σε σχέση με αυτά που νομίζει ο κόσμος. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποιος θα κυριαρχίσει στο διεθνές ποδόσφαιρο στα επόμενα χρόνια.

Άρα σου αρέσει η Ισπανική ομάδα;

Πολύ. Σε ποιο φίλο του ποδοσφαίρου δεν αρέσει; Είναι ακόμη σε καλή ηλικία. Ο Sergio Busquets είναι μόνο 28 ετών, όχι; Τι παίχτης! Μοιάζει σαν να παίζει για 16 χρόνια. Η ομάδα τώρα έχει εξαιρετικούς παίχτες.


Ποιους άλλους παίχτες θαυμάζεις τώρα;
O Toni Kroos είναι εξαίρετος παίχτης. Είναι ιδιοφυϊα. Είναι τόσο ευγυής με την μπάλα. Είναι πολύ σημαντικός στη Real Madrid. Μου άρεσει πολύ. Πάντα ξέρει τι να κάνει με την μπάλα.

Δεν έχεις προπονήσει πολλούς Ισπανούς ποδοσφαιριστές και αυτή τη στιγμή έχεις μόνο τον Alberto Moreno. Τι σε πείθει περισσότερο σε σχέση με τους Ισπανούς ποδοσφαιριστές; 

Όταν δούλεψα στην Γερμανία, είδα τον Thiago Alcantara και έκανε μεγάλα βήματα. Παίζει εξαιρετικά. Και ο David Silva [χαμόγελο από τον Klopp]... Είναι πολύ καλός παίχτης. Όλοι είναι καλοί. Ο Pedro κάνει και πάλι καλή σεζόν. Υπάρχουν πολλοί και καλοί Ισπανοί παίχτες. Στην Dortmund δεν είχαμε χρήματα να τους αγοράσουμε. Είχαμε μόνο τον Gonzalo Castro εκεί, ο οποίος είναι μόνο μισός Ισπανός, όμως ήταν φανταστικός παίχτης.


Πως αξιολογείς την επίδραση των Ισπανών προπονητών στην Premier League; Από τον Rafa Benitez στον Roberto Martinez και τώρα στον Pep Guardiola.
Πολύ θετικά. Στο παρελθόν αλλά και τώρα. Ο Guardiola είναι επαναστάτης του παιχνιδιού, από τους προπονητές που αλλάζουν το στυλ της ομάδας. Τον σέβομαι πολύ. Δημιούργησε μαγεία στην ομάδα της Barcelona με αυτή τη φανταστική γενιά ποδοσφαιριστών.

Η Liverpool είχε τρεις με τέσσερις ομάδες μπροστά της στην αρχή της σεζόν.


Μπορεί η Liverpool να ονειρεύεται για την κατάκτηση της Premier League μια μέρα;Φυσικά. Πάντα είναι δυνατό. Είναι πιθανό; Δεν ξέρω, όμως είναι δυνατό και αυτό είναι αρκετό για εμένα. Μερικές ομάδες ίσως, αυτή τη στιγμή, να έχουν περισσότερες πιθανότητες, αλλά δεν με ενδιαφέρει αυτό. Πρέπει να είσαι δημιουργικός σε αυτή τη δουλεία, να βρεις τις σωστές λύσεις για το πρόβλημα που έχεις ή την κατάσταση που έχεις. Είμαι ενθουσιασμένος να το διεκδικήσω και να παλέψω για αυτό και στο τέλος θα δούμε πως θα δουλέψει αυτό. Να κερδίσεις κάτι, ένα ή ακόμα και πολλά [από τα πιθανά τρόπαια στη σεζόν] είναι δυνατό. Αλλά η μάχη είναι πάντα συναρπαστική.

Θεωρείς δηλαδή ότι η Premier League είναι πιο δύσκολη από την LaLiga;Μπορείτε να φανταστείτε ότι ακόμη και για τις Ισπανικές ομάδες θα ήταν πολύ δύσκολο να γίνουν πρωταθλήτριες στην Αγγλία. Η διοργάνωση είναι πολύ δύσκολη. Προφανώς, η Barcelona και η Real Madrid θα ήταν ψηλά να παλεύουν για τα πάντα. Αλλά τίποτα δεν είναι δεδομένο σε αυτό το πρωτάθλημα επειδή πολλά διαφορετικά πράγματα έχουν επιρροή και η ένταση είναι πολύ ψηλή. Δεν υπάρχει παιχνίδι που πας να παίξεις τη δεύτερη ομάδα και να πεις 'Εντάξει, ακόμη ένα 4-0' και να ξεκουράσεις τους κορυφαίους σου παίχτες. Δεν το έχεις αυτό εδώ.

Όμως λες ότι αυτό μπορεί να γίνει στη LaLiga;Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά. Ούτε στην Bundesliga μπορεί να γίνει αυτό, εκτός αν είσαι η Bayern. Στην Αγγλία είναι απίθανο να ξεκουραστείς. Μπορείς να το δεις αυτή τη σεζόν. Η Chelsea κάνει εξαιρετική σεζόν, αλλά υπήρχαν πολλά παιχνίδια στα οποία κέρδισαν με 1-0 και έπρεπε να αμυνθούν για να κρατήσουν το αποτέλεσμα μέχρι στο τέλος. Τώρα έχω εμπειρία με δύο διαφορετικά πρωταθλήματα και μπορώ να πω ότι αυτό έδω, είναι πολύ δύσκολο. Ρωτήστε τον Pep και θα σας πει το ίδιο παρεπιμπτόντως!




Δε φαίνεσαι να θεωρείς τον εαυτό σου ένα τυπικό προπονητή ποδοσφαίρου;
Δεν έχω σκεφτεί ποτέ αυτό που υπαινίσσεστε, οπόταν δεν ξέρω. Ήθελα να γίνω προπονητής όλη μου τη ζωή, ανεξαρτήτως των ικανοτήτων μου ως ποδοσφαιριστής. Συνδύαζα και τα δύο. Μια μέρα έπαιζα στην Mainz και μερικές μέρες ήμουν ο προπονητής τους. Όμως, στην πραγματικότητα άρχισα να προπονώ την πρώτη μου ομάδα όταν ήμουν 20 ετών και είπα στον εαυτό μου 'Χμμμ, μου αρέσει αυτό'. Όταν σταμάτησα το ποδόσφαιρο, αγαπούσα το άθλημα πάρα πολύ για να το αφήσω. Είχα κάποιους κακούς και κάποιους καλούς προπονητές και έμαθα κάτι από όλους.

Σε επηρεάζει η άποψη των αθρώπων;
Είναι ένα πλεονέκτημα της προσωπικότητάς μου, δεν με ενοχλεί καθόλου η δημόσια άποψη. Δεν είναι έλλειψη σεβασμού, είναι επειδή δεν έχει καμία επιρροή στις αποφάσεις μου. Πρέπει να είσαι πολύ δυνατός, αυτόνομος και να αποφασίζεις πράγματα για τον εαυτό σου για να επιβιώεις σε αυτό τον κόσμο. Δεν με απασχολεί τι πιστεύει ο κόσμος. Πρέπει να ακολουθήσεις το δικό σου μονοπάτι.

Γενικά, ποιο ήταν το μεγαλύτερό σου επίτευγμα ως προπονητής;

Έχω αρκετά, αλλά το μεγαλύτερο και το πιο δύσκολο είναι να αποδέχομαι τις ήττες και τις μεγάλες ήττες. Αν έμαθα ένα πράγμα στην αρχή της καριέρας μου, μετά από αρκετές αποτυχίες με την Mainz, είναι ότι υπάρχει πάντα επόμενη μέρα και πρέπει να δουλέψεις σκληρά για να διορθώσεις την κατάσταση. Πρέπει να κατανικήσεις τους τραυματισμούς και τις χιλιάδες άλλων προβλημάτων. Εμείς οι προπονητές είμαστε εδώ για να βρίσκουμε λύσεις και όταν έχουμε δύσκολες καταστάσεις, πρέπει να τις λύνουμε. Γι' αυτό είναι δύσκολη δουλειά, αλλά ακόμη την αγαπώ. Είμαι ευγνώμων κάθε μέρα που μπορώ να δουλεύω σε αυτό το γήπεδο.

Έχεις πολλούς φίλους στην Ισπανία. Τολμάς να πεις κάτι στα Ισπανικά;


'Una cerveza, por favor.'(σ.σ. Μια μπύρα, παρακαλώ'). Όχι κι άσχημα, έτσι;


 Για όλα τα νέα της ομάδας μας, μπείτε στη σελίδα μας στο Facebook.

*Κατεβάστε την εφαρμογή μας για Android συσκευές: Link*
Share on Google Plus

About Spyros C

Αρθρογραφούμε για τo "LiverpoolFans.gr" με στόχο την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωσή σας γύρω από την αγαπημένη μας ομάδα.