Robertson: ''Η Celtic μου είχε πει ότι είμαι πολύ δειλός για μεγάλο επίπεδο''

Ο Andy Robertson μιλάει για το απίστευτο ταξίδι του από τα ερασιτεχνικά πρωταθλήματα της Σκωτίας στη Liverpool, καθώς και για τους προσωπικούς στόχους που έχει θέσει στη νέα του ομάδα.

Γράφει ο Γιώργος Δρογγίτης


Αν υπάρχει ένας παίκτης που μπορεί να υπερηφανεύεται για την ποδοσφαιρική του πορεία, τότε αυτός είναι σίγουρα ο Andy Robertson. Στα 15 του, η Celtic του ''έκλεινε'' την πόρτα, λέγοντάς του ότι είναι πολύ μικρόσωμος και δειλός για να παίξει σε υψηλό επίπεδο. Στα 18 του έπαιζε στην ερασιτεχνική τέταρτη κατηγορία της Σκωτίας με τη φανέλα της Queen's Park, βγάζοντας παράλληλα το ψωμί του ως υπάλληλος super market. Ο ίδιος όμως, δε σταμάτησε ποτέ να πιστεύει στον εαυτό του, πάλεψε και κέρδισε τη μεγάλη μεταγραφή στην Dundee United. Από εκεί και πέρα όλα πήραν το δρόμο τους...

Η εξαιρετική του σεζόν στην Premiership με την Dundee του χάρισε το βραβείο του κορυφαίου νεαρού παίκτη στο πρωτάθλημα, ενώ τον επιβράβευσε και με τη μεταγραφή του στη Hull. Τρία χρόνια αργότερα κάνει το μεγάλο βήμα υπογράφοντας στη Liverpool.

''Τα πρώτα χρόνια που έπαιζα στην Queen's Park δεν υπήρχε πρόβλημα, γιατί ήμουν ακόμα στο σχολείο.

''Χρωστάω πολλά στους γονείς μου γιατί αφότου τελείωσα το σχολείο μου είπαν ότι θα μου δώσουν μια χρονιά να προσπαθήσω να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα. Αλλά μετά από αυτό θα έπρεπε να κοιτάξω άλλες επιλογές. Ήμουν κοντά στην ανάγκη να κάνω αίτηση σε πανεπιστήμιο ή κολλέγιο, ή ίσως να γινόμουν καθηγητής γυμναστικής. Η Queen's Park ήταν ερασιτεχνική ομάδα, οπότε δε πληρωνόμουν. Πρέπει να πληρώνεσαι για αυτό που κάνεις.

''Κάναμε προπονήσεις δύο φορές τη βδομάδα και παίζαμε τα Σάββατα. Εγώ δούλευα από τις 9 έως τις 5, οπότε έπρεπε να προπονούμαι μετά.
                            
''Ήταν ένας τύπος, ο Andy McGlennan που δούλευε στην Queen's Park για χρόνια και έβρισκε στα παιδιά της ομάδας δουλειές. Μας βοήθαγε και σιγουρευόταν ότι είχα κάποια χρήματα στην τσέπη μου από τη δουλειά. Ήξερε ποιο ήταν το όνειρό μου και με βοήθησε.''


Για τον Robertson, το γεγονός ότι στα 15 του τον απέρριψε η αγαπημένη του ομάδα, η Celtic, ήταν κάτι που τον σημάδεψε, αλλά εν τέλει τον βοήθησε να γίνει αυτός που είναι σήμερα.

''Ήταν μια μεταβατική περίοδος για τη Celtic, στην οποία είχε πάει ένας νέος υπεύθυνος για τους νεαρούς παίκτες. Δε του άρεσα.

''Είχε έρθει από τη Motherwell, η οποία είχε μεγάλους παίκτες που ήταν physical. Εμένα δεν ήταν αυτό το παιχνίδι μου. Ήμουν μικρόσωμος. Δεν είμαι μεγαλόσωμος τώρα, αλλά μου πήρε κάποιο καιρό να αναπτυχθώ.

''Είδε ένα μικρό παιδί να παίζει κεντρικός μέσος, εξτρέμ και αριστερό μπακ, το οποίο ήταν αδύναμο. Για να πω την αλήθεια όντως ήμουν, αλλά πίστευα στις ικανότητές μου.

''Αυτή ήταν η πρώτη φορά που κάποιος με αμφισβητούσε. Ο Tonny Burns (πρώην προπονητής και υπεύθυνος για τους νεαρούς στη Celtic) ήταν πολύ καλός μαζί μου και ο θάνατός του ήταν σκληρό γεγονός για όλους. Ήταν διαφορετικός μαζί μου, του άρεσα σαν παίκτης και άνθρωπος και έβλεπε τις προοπτικές μου.

''Δυστυχώς απεβίωσε και η Celtic ακολούθησε διαφορετική οδό από τότε.

''Το να με απορρίψει η Celtic ήταν σκληρό, γιατί ήμουν φίλαθλός της από μικρός. Μου πήρε σχεδόν μια ολόκληρη σεζόν για να ξεπεράσω την απογοήτευσή μου. Στην πρώτη μου σεζόν στην Queen's Park δεν ήμουν καλός, αλλά αυτή η σκληρή περίοδος με βοήθησε.

''Είχα κάποιους ανθρώπους που δε πίστευαν σε εμένα από τότε, αλλά αυτό που πρέπει να κάνεις με αυτούς είναι να τους βγάζεις λάθος, γιατί αν το κάνεις σημαίνει ότι είσαι στο σωστό δρόμο. Κοιτώντας πίσω, το γεγονός ότι με απέρριψαν ήταν ο,τι καλύτερο μου συνέβη.


Για τον Robertson, υπήρχαν φήμες από καιρό, όμως ο ίδιος πείστηκε για το ενδιαφέρον της Liverpool μόνο όταν αυτή έκανε επίσημη πρόταση.

''Είναι δύσκολο, γιατί υπάρχουν scouter σε κάθε παιχνίδι. Μπορούν να πουν στον ατζέντη σου ή σε οποιονδήποτε ότι ενδιαφέρονται για εσένα, αλλά ποτέ δε μπορείς να ξέρεις αν ισχύει.

''Είμαι σίγουρος ότι πάνε στα ματς με το μυαλό τους ανοιχτό και όλα εξαρτώνται από το ποιος τους εντυπωσιάζει εκεί. Αυτό είναι το ποδόσφαιρο. Δε μπορείς να δίνεις μεγάλη σημασία μέχρι να υπάρχει επίσημη πρόταση. Υπήρχαν πολλές φήμες, όμως αυτό είναι το ποδόσφαιρο. Πρέπει να έχεις το κεφάλι κάτω, να δουλεύεις σκληρά και να κάνεις τα όνειρά σου πραγματικότητα.

''Όταν σε θέλει η Liverpool δε χρειάζεται να σκεφτείς τίποτα, ειδικά με έναν τέτοιο προπονητή εδώ. Την πρώτη φορά που του μίλησα, έμεινα εντυπωσιασμένος από τον ίδιο και τα πλάνα του. Προφανώς έχω παίξει απέναντι στην ομάδα του και ξέρω πόσο καλή είναι. Θέλω να γίνω μέλος αυτού του συνόλου και να το κάνω δύσκολο για τις άλλες ομάδες να σπάνε τις άμυνές μας και να μας κερδίζουν.''

O Robertson θα έχει την ευκαιρία να εντυπωσιάσει τον Klopp στο trip της Γερμανίας, αφού ο James Milner είναι τραυματίας και θα χάσει και τα τρία φιλικά. Πολλοί πιστεύουν ότι ο Robertson είναι ο backup του Milner, όμως ο Σκωτσέζος έχει μεγαλύτερα σχέδια.

''Ήρθα εδώ επιθυμώντας να γίνω πρώτη επιλογή. Βέβαια αυτό το αποφασίζει ο προπονητής και προφανώς ο ανταγωνισμός για τη θέση είναι μεγάλος, αλλά ελπίζω να την κερδίσω εγώ. Δε μου αρέσει να μην είμαι βασικός. Δε μου αρέσει να κάθομαι στον πάγκο, ακόμα και όταν ήταν πολύ σπάνιο στη Hull, δεν ήθελα να ξεκουράζομαι στα παιχνίδια κυπέλλου. Δεν είμαι καλός θεατής. Είναι εφιάλτης για μένα όταν είμαι τραυματίας και δεν παίζω.

''Σέβομαι τους υπόλοιπους παίκτες και γνωρίζω πόσο καλοί είναι, αλλά πρέπει να είμαι στα καλύτερά μου και ελπίζω αυτό να είναι αρκετό για να κερδίσω την βασική θέση.''

Με τις αντίπαλες ομάδες στην Premier League να ξοδεύουν μέχρι και 50 εκατομμύρια για full-back, o Robertson μπορεί να γίνει ένα από τα μεγάλα ''value for money'' του φετινού μεταγραφικού παζαριού. Ο 23χρονος ,όμως, δε το βλέπει έτσι.

''Δε θα έλεγα ότι το ποσό των 10 εκατομμύριων είναι μικρό. Γνωρίζουμε ότι το ποδόσφαιρο έχει γίνει λίγο τρελό τα τελευταία χρόνια. Πολλοί επενδύουν χαζά ποσά και νομίζω ότι οι τιμές θα συνεχίζουν να αυξάνονται.

''Δε πρέπει να επικεντρωνόμαστε στο ποσό, αλλά στον παίκτη που παίρνουμε. Οι παίκτες δε μπορούν να το ελέγξουν αυτό. Αν είσαι πιο ακριβός υπάρχει και μεγαλύτερη πίεση, αλλά αν έρχεσαι σε μια ομάδα όπως η Liverpool, η πίεση έτσι κι αλλιώς πάντα είναι μεγάλη.''


 
Share on Google Plus

About George Drogg

Αρθρογραφούμε για τo "LiverpoolFans.gr" με στόχο την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωσή σας γύρω από την αγαπημένη μας ομάδα.