Klopp: «Δε θέλω Cristiano ή Messi, θέλω αυτούς που έχουμε»

Ο Jurgen Klopp λίγες ώρες μετά την άφιξή του στο Liverpool, έδωσε τη πρώτη του συνέντευξη με την ομάδα, δίνοντας μερικές απολαυστικές απαντήσεις, που γεμίζουν με χαρά και ελπίδα τον «πεινασμένο» κόσμο του Anfield.







O Klopp μεταξύ άλλων, μίλησε για το όραμά του, τη προτίμησή του να αναλαμβάνει ομάδες που θα του προσφέρουν μεγάλες προκλήσεις, αλλά και για το τι χρειάστηκε για να κλείσει το deal με τη FSG.
 


Jurgen καλώς ήρθες στη Liverpool, πώς αισθάνεσαι;

«Τέλεια! Δεν έχω λόγια για αυτό. Ήταν μια τρελή μέρα με όσα έγιναν στη Γερμανία και εδώ όταν προσγειωθήκαμε. Είναι ένα καταπληκτικό συναίσθημα και είναι μεγάλη μου τιμή που βρίσκομαι εδώ. Είναι μια από τις καλύτερες στιγμές της ζωής μου ομολογώ. Είμαι εδώ μαζί με την οικογένειά μου-σχεδόν όλη-ο ένας μου γιος βρίσκεται σπίτι, αλλά είμαστε εδώ μαζί και είναι σαν όνειρο που γίνεται πραγματικότητα.» 



Τι σε έκανε να θες να αναλάβεις τη Liverpool FC;

«Τα πάντα. Όλα όσα άκουσα και διάβασα. Όλα όσα ένιωσα όταν είδα κάποια σημαντικά ματς της ομάδας. Αγαπάω το ποδόσφαιρο και η ένταση του αθλήματος στο Liverpool είναι πολύ καλή για μένα. Πάντα ήθελα να δουλέψω στην Αγγλία, γιατί το ποδόσφαιρο εδώ είναι μοναδικό και η ένταση το ίδιο. Η Liverpool ήταν η πρώτη μου επιλογή, τώρα έχω την ευκαιρία να δουλέψω εδώ, είναι ο,τι καλύτερο μπορούσα να φανταστώ.»



 Τι χρειάστηκε να σκεφτείς πριν δεχτείς τη πρόταση της Liverpool; Ή ήταν μια εύκολη απόφαση για σένα;

«Δεν ήταν και η πιο δύσκολη απόφαση. Τελείωσα το συμβόλαιό μου με τη Dortmund πριν τέσσερις μήνες και σκεφτόμουν τι θα κάνω στο μέλλον. Έπρεπε να σκεφτώ όλα όσα είχαν γίνει τα τελευταία 15 χρόνια και σε αυτό με βοήθησαν οι διακοπές. Οι ιδιοκτήτες έχουν ένα όραμα, το ίδιο κι εγώ, άρα δε χρειάζονταν να πουν πολλά για να με πείσουν.»



Ξέρουμε ότι αποφάσισες να κάνεις ένα διάλειμμα από το ποδόσφαιρο. Τι έμαθες όλο αυτό το διάστημα;

«Πολλά πράγματα. Αρχικά ήμουν κουρασμένος επειδή δούλευα 15 χρόνια συνεχόμενα ως προπονητής. Πάντα έπρεπε να δουλεύω μέχρι τη τελευταία μέρα. Άμα δείτε την ιστορία μου σαν κόουτς πάντα ήμουν συγκεντρωμένος μέχρι το τέλος. Αυτό ήταν πολύ δύσκολο και γι' αυτό προσπάθησα να χαλαρώσω και ένιωσα ότι δε μου άρεσει μόνο το ποδόσφαιρο. Μπόρεσα να ενδιαφερθώ για πολλά πράγματα, είχα μερικά εξαιρετικά μίτινγκ με έξυπνους ανθρώπους για να μιλήσω για το ποδόσφαιρο, την τροφή και άλλα πολλά. Κι έτσι ένιωσα ότι αν κάποια ενδιαφέρουσα ομάδα με καλούσε, ήμουν έτοιμος. Τώρα είμαι απόλυτα χαλαρός. Μετά από 15 χρόνια, ήταν πολύ σημαντική απόφαση. Είχα έξι πολύ όμορφα χρόνια στη Dortmund και ένα πολύ δύσκολο χρόνο, τον τελευταίο, αλλά σαν πακέτο ήταν τέλειο. Ήθελα να κάνω κάτι καινούριο και είμαι εδώ.»




Ας μιλήσουμε για το Anfield. Πόσο ανυπομονείς ώστε να γίνει σπίτι σου και να είσαι προπονητής για αυτούς τους οπαδούς;

«Τα Αγγλικά μου δεν είναι πολύ καλά για να εκφράσω τις σκέψεις μου! Όχι τώρα τουλάχιστον, θα πρέπει να με ρωτήσετε το ίδιο σε λίγους μήνες. Αλλά φυσικά είμαι πολύ ενθουσιασμένος. Θέλω να το δω, να το νιώσω, να το μυρίσω, να κάνω τα πάντα. Όταν ήρθα εδώ με τη Dortmund πριν ένα χρόνο ήμουν εκστασιασμένος. Είδα τα αποδυτήρια και αμέσως σκέφτηκα ότι πρέπει να χρησιμοποιώ ίδιο χρώμα και για τους δικούς μου χώρους. Για μένα ήταν ιστορικό. Είναι καταπλητικό μέρος. Έχω πάει σε πολλά μέρη με τη Dortmund, αλλά αυτό ήταν το πιο ξεχωριστό. Το Signal Iduna Park είναι εξαιρετικό γήπεδο και είχα άλλο ένα πολύ όμορφο στάδιο με τη Mainz. Αλλά αυτό (Anfield) είναι το πιο ιστορικό μέρος. Δε ξέρω πώς θα νιώσω, αλλά θα είναι καλό.»




Πόσο σημαντικό είναι για σένα να έχεις ή να δημιουργήσεις ένα ξεχωριστό δέσιμο με τους οπαδούς;

«Καταλαβαίνω το ποδόσφαιρο. Άμα οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονταν για το άθλημα θα μπορούσαμε να βάλουμε μερικά τέρματα στο πάρκο και να παίξουμε. Θα ήταν ακόμη το ίδιο, καταπληκτικό παιχνίδι, όμως το ποδόσφαιρο είναι επαγγελματικό χάρη στους οπαδούς. Αυτό πιστεύω. Πρέπει να τους διασκεδάσουμε,  να κάνουν τις ζωές τους καλύτερες. Αυτό πρέπει να κάνουμε, γιατί το ποδόσφαιρο δεν είναι τόσο σημαντικό. Δε σώζουμε ζωές, δεν είμαστε γιατροί. Η δουλειά μας είναι να τους κάνουμε για 90 λεπτά να ξεχνιούνται και να μιλούν τις επόμενες τρεις μέρες για το τελευταίο παιχνίδι. Αν δεν ήμουν προπονητής αυτό θα έκανα, γιατί αγαπάω το παιχνίδι. Γι' αυτό προσπαθώ να είμαι όσο πιο κοντά γίνεται με τους οπαδούς, αλλά δεν είναι πάντα τόσο εφικτό γιατί αυτή είναι η δουλειά μας.» 




Αλλά αισθάνεσαι ότι καταλαβαίνεις τι σημαίνει να είσαι οπαδός;

«Πάντα καταλάβαινα. Ίσως την Παρασκευή πάω σε όλα τα μέρη του γηπέδου και μου πουν όλες τις ιστορίες με όσα συνέβησαν εδώ. Αυτό είναι πολύ ωραίο»



Μπορείς να πας όπου θες τώρα, είσαι προπονητής της Liverpool FC!

«Ναι!» (χαμόγελα)

 Πιστεύεις ότι θα χρειαστεί να προσαρμοστείς στο Αγγλικό ποδόσφαιρο; Πώς πιστεύεις ότι θα προσαρμοστείς;

«Φυσικά και θα προσαρμοστώ, ίσως χρειαστεί να το δουλέψω δε ξέρω. Αυτή τη στιγμή δε το σκέφτομαι, επειδή είναι ποδόσφαιρο και γνωρίζω το Αγγλικό ποδόσφαιρο. Έχω δει τόσα παιχνίδια και έχω παίξει απέναντι σε Αγγλικές ομάδες. Μερικά πράγματα είναι διαφορετικά όμως δεν είναι τόσο σημαντικό για την ώρα, αφού μιλάμε για ποδόσφαιρο. Μη ξεχνάτε, είναι ένα παιχνίδι και όλοι έχουμε τους ίδιους κανόνες, ο αγωνιστικός χώρος είναι ίδιος σε μέγεθος, άρα δεν είναι δύσκολο. Από την εμπειρία μου τηρώ το... άκου, δες, νιώσε και μετά βλέπεις τι πρέπει να αλλάξεις. Τώρα πρέπει να κάνω αυτά τα τρία πράγματα και μετά θα δω τι πρέπει να αλλάξω ή να προσαρμόσω. Βρίσκομαι στο χώρο πολύ καιρό, ήμουν παίκτης, τώρα είμαι προπονητής. Δε θέλω να το κάνω τόσο περίπλοκο, είναι ένα παιχνίδι και πρέπει να παίξεις με καρδία και όχι με κεφάλι. Αυτό είναι το ωραίο, γι' αυτό έπαιξα ποδόσφαιρο.» 




Ποιες προσκλήσεις πιστεύεις ότι θα αντιμετωπίσεις εδώ στη Liverpool που θα είναι παρόμοιες με αυτές στη Dortmund;

«Ίσως αυτή η δουλειά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στον κόσμο του ποδοσφαίρου (γέλια), αλλά δεν ήμουν ποτέ άνθρωπος για τα εύκολα. Δε με ενδιαφέρουν αυτά. Αυτή είναι η πιο ενδιαφέρουσα δουλειά στον κόσμο του αθλήματος επειδή είναι διαφορετική και καθόλου άσχημη. Ήρθα από τη Γερμανία, άρα όλα είναι καινούρια τώρα. Ξέρω τι θέλω, αλλά δε θέλω να σας το πω. Πρώτα, θα μιλήσω με τους παίκτες γιατί πρέπει να βρούμε μια κοινή γραμμή πλεύσης. Μπορούμε να γίνουμε καλοί φίλοι (γέλια) και δεν είναι τόσο κακό να είσαι φίλος με εμένα, επειδή είμαι πολύ πιστός!»




Πώς θα περιέγραφες το ρόστερ που βρίσκεις εδώ στη Liverpool;

«Είναι καλό. Είμαι εδώ επειδή πιστεύω στις μελλοντικές δυνατότητες αυτής της ομάδας. Αν η Liverpool με ρωτούσε πώς βλέπω την ομάδα θα έλεγα ότι δεν είμαστε η καλύτερη ομάδα στον κόσμο. Αλλά ποιος νοιάζεται; Ποιος θέλει να είναι η καλύτερη ομάδα στον κόσμο σήμερα; Εμείς θέλουμε να είμαστε η καλύτερη ομάδα αύριο ή κάποια άλλη μέρα. Όσα είδα από τη τηλεόραση ήταν εντάξει. Είδα μερικά καλά αλλά και κάποια άσχημα παιχνίδια, μα αυτό είναι το ποδόσφαιρο. Μερικές φορές έχεις προβλήματα που πρέπει να λύσεις. Το σημαντικό είναι ότι έχουμε ταχύτητα, τεχνικές και τακτικές ικανότητες, έχουμε καλούς αμυντικούς, καλούς μέσους, καλούς εξτρέμ, καλούς επιθετικούς. Τώρα πρέπει να δούμε ποιοι ταιριάζουν για το πρώτο μου ματς απέναντι στη Tottenham και μετά πρέπει να αποφασίσουμε για το ποιοι θα παίξουν. Δεν είμαι ονειροπόλος. Δε θέλω να έχω τον Cristiano ή τον Messi και όλους τους κορυφαίους παίκτες σε μία ομάδα. Θέλω τους παίκτες που έχω τώρα, για αυτούς ήρθα εδώ. Τώρα θα αρχίσουμε να δουλεύουμε.»




Μπορείς να μας πεις ποιο στυλ παιχνιδιού μπορούμε να περιμένουμε;

«Ένα άγριο (γέλια). Στο ποδόσφαιρο, όλες οι κορυφαίες ομάδες παίζουν παιχνίδι κατοχής, κάτι που είναι ωραίο. Μου αρέσει να το βλέπω. Η Bayern, η Barcelona, η Real, μερικές φορές και η Manchester City παίζουν έτσι. Αλλά καμία ομάδα δεν έπαιξε αυτό το στυλ με το «καλημέρα». Δε μπορείς να αρχίσεις λέγοντας «εντάξει, έχουμε τη μπάλα και οι αντίπαλοι πρέπει να περιμένουν». Αυτό δε το κάνεις ποτέ. Επειδή μπορείς να μείνεις ήρεμος σε ένα παιχνίδι μόνο όταν ξέρεις ότι σε κάθε αντίπαλη επίθεση δε θα δεχτείς γκολ. Και όταν αρχίζεις κάτι νέο, ποτέ αυτό δε γίνεται από τη κορυφή της βαθμολογίας. Ο τρόπος που κοουτσάρω είναι συναισθηματικός, μου αρέσει αυτό στο παιχνίδι. Μου αρέσει η ταχύτητα, πρέπει να είσαι αληθινός άντρας όταν παίζεις. Πρέπει να είμαστε επιθετικοί, να μη νιώθουμε πόνο, αλλά όχι επιθετικοί απέναντι στον αντίπαλο, επειδή δε θέλω να κάνουμε φάουλ. Θα δω τι είναι πιθανό να κάνω με αυτή την ομάδα και στη πορεία θα ξέρω περισσότερα. Θα δούμε τι θα κάνουμε στο επόμενο παιχνίδι Ευρώπης με τη Rubin Kazan. Έχουμε πολλά παιχνίδια και ίσως χρειαστεί να αλλάξουμε πολλά, ίσως χρειαστεί να παίξουμε με έναν τρόπο. Μπορούμε να γίνουμε η δυσκολότερη ομάδα για να κερδίσεις στον κόσμο; Θα προσπαθήσουμε να το πετύχουμε. Δεν είμαστε τόσο μακριά από το να γίνουμε ομάδα που μπορεί να κερδίζει όλα τα παιχνίδια. Πρέπει να μιλήσουμε και με τους οπαδούς για τις απαιτήσεις που έχουν για εμάς πριν ξεκινήσουμε να παίζουμε. Αν πάμε μόνοι μας σε αυτό θα είναι σαν να τρέχουμε κουβαλώντας μια τσάντα 20 κιλών, κάτι που δεν είναι καλό. Πρέπει να συζητήσουμε μαζί τους.»




Πιστεύεις ότι θα χρειαστείς αρκετό καιρό για να εφαρμόσεις το στυλ και τη φιλοσοφία σου;

«Φυσικά χρειάζεται πολύς χρόνος στο τέλος, αλλά όχι στην αρχή. Δε μπορώ να σας εγγυηθώ ότι θα δείτε τη νέα Liverpool απέναντι στη Tottenham, αλλά μερικά σημάδια θα είναι καλά. Αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε. Τα πάντα στη ζωή χρειάζονται χρόνο. Το μόνο που δε περιμένεις είναι η εξέλιξη. Αν νιώθεις ότι περιμένεις καιρό για επιτυχίες και δεν έχει αποτέλεσμα, ξεκίνα από την αρχή και όλα μπορούν να συμβούν.»




Τα media ασχολούνται συνεχώς με τη μεταγραφική πολιτική της ομάδας. Ποια είναι η γνώμη σου για αυτή τη πολιτική και μίλησέ μας για τις συζητήσεις σου, αν υπήρξαν, με τους ιδιοκτήτες για αυτό το θέμα.

«Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τη FSG όταν μιλήσαμε για αυτό. Είναι αστείο βασικά. Όταν δύο έξυπνοι άνθρωποι κάθονται στο τραπέζι και θέλουν το ίδιο γιατί να υπάρξει πρόβλημα; Όλοι θέλουμε να γίνουμε πετυχημένοι. Το μόνο που θέλω είναι να έχω τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο στην ομάδα. Δε θα ξοδέψω χρήματα αν η ομάδα δεν έχει. Κανείς δε θα πουλήσει έναν παίκτη που χρειάζομαι, ακόμα κι αν το deal είναι καλό. Τίποτα δε θα γίνει χωρίς να πω το «ναι». Άρα όλα είναι εντάξει, δε θέλω τίποτα παραπάνω.»  



Θα φέρεις μαζί σου κάποιους βοηθούς;

«Φυσικά. Τους δύο αδερφούς μου, Zeljko και Peter, εξαιρετικά παιδιά. Θα το δείτε όταν έρθουν, είναι μανιακοί με το ποδόσφαιρο. Δουλεύουν πολύ σκληρά και είναι οι τέλειοι συνεργάτες για αυτή τη δουλειά, επειδή σαν προπονητής πρέπει πάντα να κάνεις επιλογές και να σκέφτεσαι πολλά διαφορετικά πράγματα. Μιλάμε για τα πάντα. Εγώ είμαι αυτός που παίρνω τις αποφάσεις φυσικά, αλλά χρειάζομαι καλούς ανθρώπους δίπλα μου. Όχι μόνο αυτούς. Ανυπομονώ να γνωρίσω και το υπόλοιπο team της Liverpool. Θέλω να μάθω από αυτούς και να χρησιμοποιήσω τη δύναμή τους. Να μάθω για τι είναι ικανοί φυσικά θα πάρει χρόνο, αλλά για την ώρα ξεκινάμε με αυτούς τους τρεις ανθρώπους. Έχουμε τον Pep και τον John στην ομάδα μας, δύο Ολλανδούς. Θα είναι η πρώτη φορά που δουλεύω με Ολλανδούς, δεν είναι μακριά από τη Γερμανία, άρα θα δούμε, ίσως μιλάμε και Γερμανικά! Ανυπομονώ για όλα αυτά.»


Τι ελπίζεις να πετύχεις με τη Liverpool, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα;

«Επιτυχίες. Υπάρχουν οι Manchester City, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Tottenham, που θέλουν να είναι ψηλά στη βαθμολογία. Γιατί να μπορούν να το καταφέρουν αυτοί και όχι εμείς; Είναι σημαντικό να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μαζί για να αλλάξουμε την κατάσταση. Αυτή τη στιγμή οι οπαδοί της Liverpool είναι λίγο νευρικοί και μας αμφισβητούν. Αλλά όλοι χαίρονται με το παιχνίδι και δημιουργούν εξαιρετική ατμόσφαιρα στο στάδιο, απλά δε πιστεύουν σε εμάς αυτή τη στιγμή. Κοιτάνε τι έγινε 5, 10 ή 20 χρόνια πριν. Η ιστορία είναι καλή, όμως είναι μόνο για να τη θυμάσαι. Τώρα έχουμε την ευκαιρία να γράψουμε τη δική μας ιστορία. Για να το πετύχουμε, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα. Ίσως το κάνουμε στις επόμενες βδομάδες. Θέλουμε να είμαστε όσο πιο επιτυχημένοι γίνεται. Δε θα πω ότι αυτή η χρονιά θα είναι η σπουδαιότερη στην ιστορία της Liverpool. Άμα συμβεί μπορούμε να πανηγυρίσουμε. Άμα όχι, πρέπει να δουλέψουμε κι άλλο.»




Ποιο είναι το μήνυμά σου προς τους οπαδούς της Liverpool;

«Πρέπει να αντικαταστήσουμε την αμφισβήτηση με πίστη. Τώρα!»

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη του Jurgen Klopp στο παρακάτω βίντεο:



Επιμέλεια: Γιώργος Δρογγίτης

Share on Google Plus

About George Drogg

Αρθρογραφούμε για τo "LiverpoolFans.gr" με στόχο την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωσή σας γύρω από την αγαπημένη μας ομάδα.