Klopp:«Δε λέω ότι είμαι ο καλύτερος προπονητής του κόσμου, αλλά είμαι αρκετά καλός...έχω ερωτευτεί τη Liverpool»


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ MARTIN SAMUEL ΤΗΣ DAILY MAIL


Ο Jürgen Klopp κάνει μία γρήγορη περιήγηση στο ράφι του γραφείου του. Και βγάζει έναν τίτλο. Denken Hilft Zwar, Nutzt Aber Nichts.

Γερμανική έκφραση που σημαίνει 'Το να σκέφτεσαι είναι καλό, αλλά δε βοηθάει'. Δίπλα σε αυτό το βιβλίο ένα άλλο, Schnelles Denken, Langsames Denken. Δηλαδή γρήγορη σκέψη, αργή σκέψη.

Ο προπονητής της Liverpool είναι προφανώς μαθητής της υποκινούμενης ψυχολογίας. Και με ένα βλέμμα λέει 'μου αρέσει να διαβάζω, αλλά όχι αυτά, για αυτό είναι εδώ και όχι μαζί μου στο σπίτι'.

















Το ράφι του, είναι ο αποθηκευτικός χώρος που αποκαλύπτει όλες τις παρερμηνείες των ανθρώπων για αυτόν. Υπάρχει επίσης ένα CD των Metallica, επίσης, το Master of Puppets, το οποίο έχει σταλεί από έναν φίλαθλο που είχε πάρει στα σοβαρά τις δηλώσεις περί heavy metal ποδοσφαίρου. Παραμένει στη ζελατίνα, έτσι όπως το παρέλαβε.

Ο Klopp είχε παρομοιάσει το στυλ παιχνιδιού του Arsene Wenger με συμφωνία, ενώ το δικό του με hard rock.

' ήταν ένα αστείο', είπε. 'Δεν είμαι του heavy metal, θέλω να πω, μου άρεσε ο Kiss παλιότερα, αλλά...'

Και η ψυχολογία? 'Στη Γερμανία, όλοι πίστευαν ότι είμαι λίγο παρανοϊκός, πολύ αισθηματικός', λέει ο Γερμανός. 'Οπότε ήταν πεπεισμένοι ότι αυτό με ενδιαφέρει. Στη Γερμανία, κάθε ψυχολόγος μου έστελνε ένα γράμμα, και γενικά όσοι ασχολούνται με την αθλητική ψυχολογία, και αυτό δεν είναι για μένα'. Ο Klopp φαίνεται πολύ πιο χαρούμενος με ένα δώρο στον τοίχο του γραφείου του. Τον χάρτη της Αγγλίας. Δείχνει την κάθε ομάδα της Αγγλίας, με χρώματα, αλλά και που παίζουν.

Ο Klopp λέει ότι το Bournemouth ήταν ένα πολύ ωραίο μέρος του κόσμου. Και είναι πραγματικά έκπληκτος, από το πόσα πολλά club υπάρχουν στο Λονδίνο.

'Στην Αγγλία έχεις στάδια στο κέντρο της πόλης', λέει ο ίδιος, ελαφρώς ξαφνιασμένος. 'Στο Λονδίνο, θα περπατούσες και ξαφνικά θα έλεγες - υπάρχει γήπεδο εδώ'. Κάθε περιοχή μίας πόλης έχει μία ομάδα της Premier League. Όλοι επιβιώνουν, όλοι υπάρχουν με αρκετά χρήματα και αυτό είναι καλό.

'Δεν το έχουμε αυτό στη Γερμανία. Αν είχαμε ένα στάδιο στην πόλη, ο κόσμος θα σου έλεγε - Hey, είναι Δευτέρα βράδυ, χαμηλώστε λίγο την ένταση'.Εδώ στην Αγγλία είναι παράδοση.  

'Αλλά μετά δεν έχεις αρκετό χώρο. Γεμίζουμε το γήπεδο - τα αποδυτήρια, ''που θα τους βάλουμε?''. Οπότε πηγαίνεις στο μικρότερο δωμάτιο σε όλο το στάδιο για να αλλάξεις τα ρούχα σου. Ο καθένας είναι συνηθισμένος, αλλά όταν έρχεσαι από αλλού, όπως εγώ από Γερμανία, αναρωτιέσαι 'αυτά είναι τα αποδυτήρια για όλους μας?', λέει ο Klopp.

Φυσικά όλα έχουν να κάνουν με αυτό το πρόσωπο, με τον Klopp. Αυτό το πρόσωπο και το ρεπερτόριο των φανταστικών αντιδράσεών του. Το Youtube έχει video προσωπικά για τον ίδιο και τις αντιδράσεις του. Η Liverpool Echo, έκανε ένα φωτομοντάζ με 26 εικόνες.

Το πιο αξιομνημόνευτο, αυτό που τράβηξε την προσοχή όλων των ψυχολόγων, είναι αντίδραση κρατώντας παρατεταμένα τα δόντια του προς τα έξω, και ταυτόχρονα κοιτάζει με άγρια ματιά, ένα μανιακό γρύλισμα οργής, ενθάρρυνση ή απλά εγκατάλειψη αυτών που λέει, και όλα αυτά ακούσια.














'Αυτό είναι το πρόσωπό μου στον αθλητισμό', εξηγεί ήρεμος. ' Όταν ήμουν μικρός, και έπαιζα tennis, έτσι ήμουν. Δε μου αρέσει αλλά πρέπει να το αποδεχτώ. Δε μπορώ να αλλάξω το πρόσωπό μου σε αυτήν την κατάσταση. Οι άνθρωποι θέλουν να το αλλάξω. Μου λένε 'Jürgen πρέπει να το αλλάξεις, δεν είναι καλό'.

'Προσπαθώ όσο περισσότερο μπορώ, αλλά δε δουλεύει. Είμαι αυτού του είδους άνθρωπος, νομίζω. Έτσι κοιμάμαι.'

'Αν δω ένα μικρό μωρό, έχω πάντα την ίδια αντίδραση ''Ω, έλα εδώ, πόσο χαριτωμένο είσαι''. '

Χαμογελάει με έναν τρόπο που είναι λίγο τρομακτικός. 'Δεν είναι ωραίο το ξέρω'.

'Φαίνεται συναισθηματικό αλλά είναι επιθετικό επίσης. Τη μία στιγμή λένε ''ω, είναι τόσο συναισθηματικός'' - την επόμενη ''ω, μοιάζει με δολοφόνο''. ' Ήταν εκείνο το πρόσωπο που εμφανίστηκε το βράδυ που αποβλήθηκε ο ίδιος, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού της Dortmund με τη Napoli, που έχει μείνει. 18 Σεπτεμβρίου, 2013.

'Πόσα λάθη σου επιτρέπονται?', ρώτησε ο Klopp στον 4ο διαιτητή. 'Γιατί αν είναι 15, τότε έχεις περιθώριο για άλλο ένα'.

Ο ίδιος θυμάται: 'Από τη στιγμή που το είπα, είχα ήδη γυρίσει πλάτη και κατευθυνόμουν στις κερκίδες. Δεν είχαν καθόλου αίσθηση του χιούμορ, δεν ήταν με το μέρος μου.'

Παρόλο που οι αντιδράσεις του Klopp στην άσπρη γραμμή, ταιριάζουν με το πάθος του Αγγλικού ποδοσφαίρου, η πραγματική του αξία, είναι η αποστασιοποίηση. Η ικανότητα του να μένει μακριά από τη δημοσιότητα και να λύνει προβλήματα σε ένα ποδοσφαιρικό club.

Και η Liverpool έχει προβλήματα. Δεν έχουν κερδίσει τον τίτλο στη μοντέρνα εποχή της Premier League. Είναι σε μία μονομαχία μεταγραφών με το Manchester, και λιγότερο με το Λονδίνο, έχοντας τουφέκια απέναντι σε ρουκέτες. Η Liverpool ξόδεψε πολύ λίγα σε σχέση με τα άλλα κορυφαία club, όπως και η Leicester. Η δαπάνη τους ήταν ελάχιστα περισσότερη από της Watford.

Σε καθαρούς όρους, ο Klopp έδειξε και κέρδος. Αυτό δεν είναι η δουλειά από έναν άνθρωπο που είναι η προσωποποίηση του απρόβλεπτου και των συναισθημάτων. Δηλώνει ότι είναι ορθολογικός, φιλομαθής, ακόμη και βαρετός, ενώ ενδιαφέρεται πολύ και για τα μακροπρόθεσμα πλάνα. Αν μείνει μέχρι το τέλος του συμβολαίου του, θα έχει μείνει στον πάγκο της Liverpool για 7 χρόνια, όσα και στις Mainz και Dortmund.
















''Αυτή είναι μία τρελή εποχή όσον αφορά το ποδόσφαιρο, για κάποιους είναι ίσως και το σημαντικότερο πράγμα στον κόσμο, αλλά κανείς δε νοιάζεται πραγματικά', λέει ο Jürgen. Κοιτάξτε όλες τις μεταγραφές: αυτό που θέλουν να μάθουν όλοι είναι τι θα συμβεί. Δε θέλουν ποτέ να μάθουν τι σημαίνει αυτή η κίνηση για την εκάστοτε ομάδα.'

' Έχει να κάνει μόνο με την επόμενη μεγάλη μεταγραφή. Το να είσαι άνετος και να μένεις εκτός αυτής της παράνοιας στο ποδόσφαιρο, αυτό κάνω. Δεν είμαι μέρος αυτού. Δεν είμαι εκεί, δεν το απολαμβάνω.'

'Το αμάξι μου ξέρει μόνο έναν τρόπο - από το σπίτι μου εδώ, και από εδώ στο σπίτι. Μπορεί να υπάρχουν πιο συναρπαστικές ζωές για κάποιους στον κόσμο. Τη μέρα που θα σταματήσω την προπονητική δε θα μου λείπει πλέον τίποτα γύρω από το ποδόσφαιρο, θα νιώθω ολοκληρωμένος. Χωρίς να είμαι το πιο αισιόδοξο άτομο στον κόσμο, πιστεύω ότι είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για τη Liverpool.'

'Δε μπορώ να σκοράρω γκολ και να κάνω αποκρούσεις. Επίσης δε λέω ότι είμαι ο καλύτερος προπονητής του κόσμου. Αλλά είμαι αρκετά καλός και είμαι από τους προπονητές που ενδιαφέρονται για τη σωστή οργάνωση.'

'Δεν κοιμάμαι πολύ. Εδώ είναι μία στιγμή όπου ο σύλλογος χρειάζεται σταθερότητα σε αυτήν την καρέκλα - χρειάζονται τον σωστό άνθρωπο και πιστεύω πως είμαι ο σωστός, επειδή το περισσότερο διάστημα είμαι σοβαρός, αλλά φυσιολογικός.'

'Δε λέω ότι δεν υπήρχε κανείς άλλος. Η Liverpool θα μπορούσε να είχε βρει άλλον προπονητή, και εγώ θα μπορούσα να είχα βρει άλλη δουλειά - ίσως μια ευκολότερη δουλειά. Αλλά μου άρεσε αυτό το club πριν καν έρθω εδώ.'

'Δεν ήταν δύσκολη απόφαση για μένα. Ήταν το μόνο club για το οποίο θα σταματούσα τις διακοπές μου. Είχα πολλές προσφορές, κι εγώ έλεγα ''όχι, όχι τώρα'' και μετά ήρθε η Liverpool. Και ξέρω πως ακούγεται αυτό, και τι θα πει ο κόσμος, αλλά ερωτεύτηκα.'

' Ένιωσα υπεύθυνος πολύ γρήγορα. Είναι όπως όταν είσαι στον κλειστό μου κύκλο, στην οικογένειά μου, στους φίλους μου. Ένιωσα ότι η Liverpool ήταν και τα δύο: οικογένεια και φιλία.'

Οπότε με τι ερωτεύτηκε ο Jurgen?


















'Μπορούμε να αρχίσουμε με το χρώμα, μετά το γήπεδο, και τους ανθρώπους σε αυτό το club. Δεν είμαι ο άνθρωπος που θα πει σε νέο περιβάλλον ''εσύ απολύεσαι''. Δεν είμαι αυτός εγώ, δε λέω ''δε μου αρέσει η φάτσα αυτού, εκείνου'', ΠΟΤΕ.'

'Μου αρέσει να δίνω μία, δύο ή και τρεις ευκαιρίες. Είμαστε άνθρωποι πάνω από όλα. Αν κρινόμουν από το πρώτο λάθος μου, δε θα ήμουν εδώ. Οπότε ένιωσα πίστη, και έτσι πρέπει να είναι η ζωή.'

'Στο ποδόσφαιρο ο καθένας είναι υπό μεγάλη πίεση, όλοι προσπαθούν να βρουν την ασφαλή λύση. Παίρνω αυτήν την απόφαση, μετά μία άλλη, και τώρα είμαι ασφαλής για πόσο, 3 εβδομάδες?'

'Ξέρω για τις καταστάσεις πίεσης, αλλά δεν τη νιώθω. Δε θα έπαιρνα πότε μια απόφαση με γνώμονα να είναι ασφαλής για τον έξω κόσμο. Τώρα ο καθένας θέλει μία μεταγραφή των 80 εκατομμυρίων, ή απλά την επόμενη μεταγραφή. Αλλά ποτέ δε θα αγόραζα έναν παίκτη έτσι - απλά για να το κάνω. Αγοράσαμε αρκετά, και αν είμαι εγώ ικανοποιημένος, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα, πράγμα που είμαι. Είναι για το καλό της ομάδας, όχι για το καλό το δικό μου. Δεν είμαι τόσο σημαντικός εγώ, όσο η Liverpool.'

'Υπάρχουν δυνατοί ανταγωνιστές εδώ, αλλά δε μπορούμε να πούμε ''αν κάναμε αυτήν τη μεταγραφή θα τους κερδίζαμε σίγουρα ενώ τώρα όχι, καμία ελπίδα''. Τι είναι αυτό? Δεν είναι σημαντικό αν μία ή δύο ομάδες, ή και παραπάνω αγόρασαν περισσότερο από μας. Δεν είναι σημαντικό ποιος ήταν ο καλύτερος παίκτης την περασμένη χρονιά.'

'Είναι σημαντικό ποιος θα είναι ο καλύτερος την επόμενη χρονιά. Για όσο διάστημα είμαστε κοντά στη μάχη, τότε έχουμε μία ευκαιρία. Δε ζηλεύω απολύτως κανέναν. Ποτέ δεν ήμουν ζηλιάρης. Λατρεύω αυτό το άθλημα, επειδή είναι ομαδικό παιχνίδι. Εμπιστοσύνη, πίστη, και ομοιογένεια.'

'Αν ένα λεπτό είσαι φοβερός και στο επόμενο όχι, τότε αυτό δεν είναι ειλικρίνεια. Και η ειλικρίνεια είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή.'

'Δεν είμαστε όλοι μαριονέτες, δε μπορούμε να φεύγουμε κάθε μέρα. Αν μόνο αλλάζεις τους ανθρώπους χωρίς να λύνεις το πρόβλημα, τότε το επόμενο άτομο θα αντιμετωπίσει τα ίδια προβλήματα. Δούλεψε πάνω σε λύσεις, δούλεψε για το μέλλον. Αυτό κάνουμε εμείς εδώ.'

'Η ατμόσφαιρα στη Liverpool είναι όπως θα έπρεπε να είναι κάθε ποδοσφαιρικός σύλλογος. Αλλά με τόσο συναισθηματισμό, πάντα θα υπάρχει ανυπομονησία. Δε μπορείς να είσαι συναισθηματικός, και μετά να πεις, είμαι ήρεμος, μπορούμε να περιμένουμε 2 χρόνια. Πάντα έχει να κάνει με το ΤΩΡΑ!'

'Οπότε το παιχνίδι με τη Burnley, ήταν ένα μεγάλο χτύπημα στο πρόσωπό μας. Δε μπορώ να ελέγξω αυτές τις προσδοκίες. Οι άνθρωποι επιτρέπεται να ονειρεύονται. Αυτό που έχω να πω εγώ, είναι ότι αν αγαπάς αυτόν τον σύλλογο, τότε πρέπει να πιστέψεις τον τρόπο μας, και αυτός ο δρόμος δε θα είναι εύκολος, αλλά πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.'















Όταν ήταν πέντε χρονών, ο Klopp και ο πατέρας του οδήγησαν από το σπίτι τους στη Στουτγκάρδη, μέχρι το Μόναχο, για να δουν τους Ολυμπιακούς αγώνες, και συγκεκριμένα τον τελικό στα 100 μέτρα, ανδρών. Ο ίδιος ακόμη θυμάται τα πάντα από εκείνη την ημέρα, αλλά και τον αγώνα.

Ο Valeriy Borzov, της Σοβιετικής Ένωσης, πήρε το χρυσό, με χρόνο 10,14 δευτερόλεπτα. Ο Jobst Hirscht, που ήταν Γερμανός, βγήκε 6ος.

Ήταν η αρχή μίας δια βίου γοητείας του Klopp, με τους Ολυμπιακούς αγώνες και τον αθλητισμό.

Ειδικότερα, ο ίδιος θαυμάζει τον τρόπο με τον οποίο οι καλύτεροι αθλητές μπορούν να βγάζουν τον καλύτερο εαυτό τους, όποτε χρειαστεί, με τον τρόπο που φαινομενικά είναι έτοιμοι όταν γεννιούνται, κάποιοι ποδοσφαιριστές επίσης.

'Αυτό το καλοκαίρι που πέρασε(το 2016), ήταν οι πρώτοι Ολυμπιακοί αγώνες που δεν είδα πολύ. Τα ωράρια δεν ήταν σωστά για τη δική μας προετοιμασία.'

'Συνήθως παρακολουθώ τα πάντα. Τους αγώνες ιππασίας, τα πάντα. Δεν έχω ιδέα τι κάνουν, αλλά μου αρέσει. Μου αρέσει κάθε είδους σπορ, κάθε είδους δοκιμασία - αυτοί οι άνθρωποι δουλεύουν τόσο σκληρά για 4 χρόνια, και κρίνονται μόλις σε μερικά δευτερόλεπτα. Τα πάντα. Και πρέπει όλα να πάνε σωστά - ο Usain Bolt πρέπει κάθε φορά να είναι σωστός. Δεν έχει να κάνει μόνο με το να είσαι γρήγορος: 3 φορές συνεχόμενα, 12 χρόνια πάντα σωστός.'

'Δεν είναι μόνο το ταλέντο. Στην προπονητική μου καριέρα, έμαθα ότι κάποιοι παίκτες έχουν μία σωματική ικανότητα που δε μπορείς να προπονήσεις. Μια καλύτερη βάση: δεν πέφτουν. Δεν είναι ότι δουλεύουν 500% σκληρότερα. Μπορεί να έχουν αυτό το πλεονέκτημα, κάτι που είναι λίγο πολύπλοκο.'

' Όλοι είδαμε τον Paul Pogba. Ήταν εδώ, ήταν εκεί, με τις φωτογραφίες του, 9000 περίπου, όλο το καλοκαίρι. Και μετά έρχεται στη Manchester United, και κάνει 2 προπονήσεις, και παίζει απέναντι στη Southampton. Και σκέφτεσαι, πως?'



















'Τέτοιοι παίκτες είναι διαφορετικοί. Ο Diego Maradona ήταν διαφορετικός. Σχεδόν ποτέ δεν προπονούταν. Έκανε ζέσταμα με λυμένα κορδόνια. Τον είδα να παίζει στη Stuttgart με τη Napoli όταν ήμουν 21 χρονών. Βλέποντας το ζέσταμά του, δε μπορούσα να κλείσω το στόμα μου. Ήταν σε πολύ χαμηλή ένταση. Περπατούσε. Και μετά μπήκε μέσα και άφησε άφωνο όλο το γήπεδο. Απίστευτο.'

'Η Barcelona είναι κάτι τέτοιο. Παίζουν παντού, πηγαίνουν σε τόσα μέρη, και δεν ξέρουν που βρίσκονται.'

'Παίξαμε μαζί τους στο Λονδίνο. Στη φυσούνα ήταν σε κατάσταση ''ω, να το Wembley, ωραία'', και ναι τους κερδίσαμε. Κι όμως σε εκείνο το ματς θα μπορούσαν να βάλουν μέχρι και 5 γκολ.'

'Αλλά αυτά τα σωματικά πλεονεκτήματα θα βοηθήσουν μόνο αν είσαι δυνατός και στο μυαλό. Ποτέ δεν ήμουν τόσο ξεχωριστός στη ζωή μου, οπότε το σέβομαι αυτό - αλλά η δουλειά μου είναι να βοηθώ τους ανθρώπους να είναι επιτυχημένοι με άλλους τρόπους. Επειδή, υπάρχουν άλλοι τρόποι, αλλά χρειάζεσαι την κατάλληλη νοοτροπία για να είσαι μέρος μίας ξεχωριστής ιστορίας. Για αυτόν το λόγο δεν ενδιαφέρομαι να συγκρίνω το club μου με άλλα. Θα συγκρίνουμε μόνο όταν παίζουμε επειδή πάντα υπάρχει τρόπος να κερδίζεις. Όσο πιο δυνατοί είναι σωματικά τόσο πιο δύσκολο, αλλά αν είμαστε καλοί εμείς όλα γίνονται.'

'Μπορείς να κερδίσεις μία ομάδα με τους καλύτερους παίκτες με ομάδα με λιγότερο ικανούς παίκτες. Αυτό είναι κάτι που αγαπώ στο ποδόσφαιρο. Είναι το μόνο παιχνίδι που μπορεί να έχεις 80% κατοχή και να χάσεις από τη Burnley. Σε κανένα άλλο άθλημα, στο μπάσκετ ή οπουδήποτε, δε συμβαίνει αυτό. Είναι απίθανο. Το σιχαίνομαι όταν συμπεριλαμβάνομαι εγώ σε αυτό, αλλά πολύ αργότερα καταλαβαίνω γιατί λατρεύω το ποδόσφαιρο.'

'Αυτό είναι που κάνει το ποδόσφαιρο τόσο ξεχωριστό. Τίποτα δεν είναι προβλέψιμο. Οπότε αν είσαι αισιόδοξος άνθρωπος, τότε έχεις ελπίδες.'

Δεν είναι χαζός βέβαια ο Klopp. Ξέρει ότι οι μοναδικές απαιτήσεις του αγγλικού ποδοσφαίρου, κάνουν τον ανταγωνισμό με τους καλύτερους δύσκολο. Ξέρει ότι οι ανταγωνιστές μπορούν να αντιμετωπίσουν μία αγωνιστική βάζοντας δύο ενδεκάδες. Ξέρει πότε έρχονται τα Χριστούγεννα, και ότι η Liverpool μπορεί να πιεστεί αρκετά ενώ άλλες ομάδες ίσως όχι. Ξέρει όμως τι έχει να αντιμετωπίσει.














'Κοίτα, δεν είμαι ο άνθρωπος που θα έρθει εδώ στην Αγγλία και θα πει ότι ''στη Γερμανία το κάνουμε κάπως έτσι...'' .'

'Δεν είναι αυτός ο λόγος που είμαι εδώ. Είμαι εδώ επειδή ήξερα τα πάντα για τη Γερμανία, οπότε ήθελα να έχω αυτήν τη διαφορετική κουλτούρα και να την απολαύσω. Δεν είμαι ο πρόεδρος των Χειμερινών διακοπών. Αλλά είναι μία κλασσική κατάσταση, επειδή σαν άνθρωποι θέλουμε τα πάντα. Και η Αγγλία θέλει τα πάντα. Εδώ είναι η μητέρα του ποδοσφαίρου, οπότε πρέπει να παίζουμε κάθε μέρα. Εντάξει, έτσι έχουν τα πράγματα. Αλλά στο τέλος πρέπει να αποδεχθείς πως όταν φτάσει το καλοκαίρι, αν θες να είσαι επιτυχημένος, θα πρέπει να κόψεις ένα με δύο παιχνίδια.'

'Πόσα παιχνίδια έπαιξαν οι Άγγλοι παίκτες πριν το Euro? Αλλά και πάλι σκεφτόμαστε ''Ναι, θα μπορούσαν όμως να παίξουν καλύτερα, μπλα, μπλα, μπλα''.'

'Τώρα αν το θέλετε έτσι, δεν υπάρχει πρόβλημα για μένα - είμαι εδώ και για αυτό. Παίξε στις 24 Δεκεμβρίου, μετά στις 26 - αγαπώ την οικογένειά μου αλλά για μένα αγαπώ και το ποδόσφαιρο. Αλλά μετά παίζουμε και στις 28 Δεκεμβρίου και στις 31, και στις 2 Ιανουαρίου, και σκέφτομαι: ''Εντάξει, χρειαζόμαστε 3 ομάδες για αυτό''.'

'Οι αγωνιστικές είναι έτσι. Το ήξερα πριν έρθω εδώ. Το μόνο που δεν ήξερα ήταν το πως γίνονται τα παιχνίδια κυπέλλου. Στη Γερμανία αυτό που μπορεί να διαβάσεις είναι: ''Η Manchester United έχασε από τη Milton Keins, χαχα''. Δεν ξέρεις ότι είχαν γίνει 20 παιχνίδια πιο πριν, και 100 παιχνίδια ακόμη να γίνουν, και έπαιζαν την 8η ομάδα τους. Δεν κοιτούν την ενδεκάδα. Απλά λένε ''ω, κοίταξέ τους''.'

'Και μετά πας στην Exeter και λες ''Ουάου''. Κοιτάς το χορτάρι και λες ''Δεν είναι για ποδόσφαιρο σήμερα'' αλλά μετά παίζουν κανονικό ποδόσφαιρο και πρέπει να παλέψεις. Υπάρχουν επαγγελματικές ομάδες εδώ στην 5η κατηγορία.'

'Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ της Αγγλίας και των άλλων είναι ότι η διοργάνωση είναι πάντα δύσκολη. Οπότε, ναι, μπορείς να παίξεις 3 παιχνίδια αν έχεις ομάδες με ειδικές ικανότητες, όπως η Manchester City και η Manchester United - δύο ομάδες και να τις αφήσεις να παίξουν.'

'Η μεγάλη διαφορά με την Ισπανία είναι ότι η Barcelona μπορεί να παίξει το 50% των αγώνων της με τη Β' ομάδα - ή υπάρχουν παιχνίδια που ο Messi μπορεί να τρέξει 4,3 χιλιόμετρα και να σκοράρει 5 γκολ. Αυτό είναι σαν προπόνηση χαλάρωσης. Η Αγγλία δεν έχει τέτοια σε κανένα παιχνίδι.'

'Μπορείς να κερδίσεις, μπορείς να κερδίσεις με μεγάλη διαφορά αν τους ''σπάσεις'' σε ένα συγκεκριμένο σημείο, αλλά μέχρι εκείνο το σημείο είναι πάντα δύσκολο. Οπότε έχεις 3 παιχνίδια, στις 26, στις 28 και στις 31 στην υψηλότερη ένταση. Ούτε ένα δευτερόλεπτο ξεκούρασης.'















Ο Klopp ήταν στο σπίτι με φίλους όταν άκουσε για το Brexit.

'Ξύπνησα και κάποιος είπε ''Η Αγγλία είναι εκτός'' και η πρώτη μου σκέψη ήταν το ποδόσφαιρο,' ανακαλεί ο Γερμανός. 'Οπότε δεν καταλάβαινα και σκεφτόμουν ''Η Αγγλία είναι εκτός? Είδα όλα τα παιχνίδια τους, πέρασαν στην επόμενη φάση. Πως είναι εκτός?''.'

'Και μου είπαν '' Όχι, Brexit''. Και όπως μπορείς να καταλάβεις πάλι δε μπορούσα να καταλάβω. Δε μπορούσα να φανταστώ τι εννοεί. Κοίτα η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ήταν 100% το καλύτερο πράγμα στον κόσμο. Αλλά ήταν η καλύτερη ιδέα. Μου αρέσει η ιδέα. Θα προσπαθούσα να αλλάξω πολλά πράγματα, αλλά χωρίς να φύγω. Αλλάξτε το μαζί. Αλλά μείνε, αυτό είναι όλο.'

'Εκείνη τη στιγμή ήταν πραγματικά σκληρό για μένα. Είμαστε μέσα στο ποδόσφαιρο. Δουλεύουμε με ανθρώπους όχι μόνο από την Ευρώπη αλλά από όλο τον κόσμο. Ξέρουμε τις δυσκολίες, αλλά ξέρουμε και τα πλεονεκτήματα του να έχεις διαφορετικές κουλτούρες. Όλα είναι καλά.'

' Ήμουν 16 χρόνια στη Mainz(παίκτης και προπονητής), 7 στη Dortmund, αλλά είμαι περισσότερο άτομο που ταξιδεύει παρά άτομο που μένει στο ίδιο μέρος. Ενδιαφέρομαι περισσότερο για τον κόσμο και τη ζωή, και το γεγονός ότι θέλω να βλέπω διαφορετικά πράγματα. Οπότε για μένα, είναι πάντα έκπληξη να είμαι σε ομάδες για 7 χρόνια.'

Θα πρέπει να εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο τα πάντα, και φυσικά στο έπακρο και από τον Γερμανό, με αυτήν την απρόβλεπτη φάτσα, και τα ράφια του με αχρησιμοποίητα CD, και την αστείρευτη πίστη του ότι δε χρειάζεσαι έναν Lionel Messi ή έναν Cristiano Ronaldo, τον μεγαλύτερο τραπεζικό λογαριασμό, ή ακόμη και την καλύτερη ομάδα, για να κερδίσεις ένα παιχνίδι. Και παρότι δεν είναι ο μόνος που ενοχλήθηκε από το Brexit, δε χρειάζεται να ανησυχεί. Δεν εννοούσαν εσένα, Jürgen, ειλικρινά. Είσαι ευπρόσδεκτος mate. Περισσότερο από ευπρόσδεκτος.



Πηγή: Daily Mail - Martin Samuel
Επιμέλεια: Χρήστος Τσακαλέρης


























Share on Google Plus

About Chris Tsak

Αρθρογραφούμε για τo "LiverpoolFans.gr" με στόχο την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωσή σας γύρω από την αγαπημένη μας ομάδα.